Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém
Úvod » Často se ptáte
Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém
Období, za které Vám elektřinu účtujeme.
Zákaznické číslo je pro každého našeho zákazníka unikátní. Proto je jedním ze způsobů, jak si můžeme ověřit, že komunikujeme opravdu právě s vámi. Stejně tak každá smlouva nese své jedinečné označení.
Pokud máte trvalé a přechodné bydliště nebo se staráte o odběrné místo, kde sami nebydlíte, může se adresa tady lišit od té korespondenční.
Datum uskutečnění zdanitelného plnění označuje datum zjištění spotřeby, tedy dnem výpočtu odebraného množství a ceny elektřiny.
Výsledná částka za vyúčtované období. Uvádí, zda skončilo přeplatkem, nebo jako v tomto případě nedoplatkem. Zahrnuje všechny cenu za dodávky komodity i za distribuci, obsahuje již zaúčtované zálohy.
Pokud vaše vyúčtování skončilo nedoplatkem, můžete jej uhradit na uvedený bankovní účet. Pro rychlejší a bezstarostnou úhradu pomocí chytrého telefonu můžete využít QR kód.
Každé odběrné místo je označeno unikátním EAN kódem, který se liší od zákaznického čísla i od čísla smlouvy. EAN (European Article Number) slouží k identifikaci odběrného místa. Kombinace znaků tak zleva uvádí:
Částka se shoduje s výslednou částkou za vyúčtované období. Tady najdete porovnání toho, co jste zaplatili na zálohách a jaká je celková cena za spotřebovanou elektřinu. Rozdíl obou hodnot potom tvoří výsledný přeplatek nebo nedoplatek.
Celková cena se skládá z:
– ceny za silovou elektřinu (státem neregulovaná část), která je závislá na spotřebě a sjednaném ceníku,
– ceny za distribuci (státem regulovaná část), která je účtována dle Cenového rozhodnutí ERÚ a dodavatel ji nemůže ovlivnit,
– daně z elektřiny, která je stanovena zákonem.
Porovnání spotřeby za uplynulá období.
Úprava záloh na následující období. S každým vyúčtováním revidujeme nastavení vašich záloh pro další období. Vznikne-li výrazný nedoplatek, nebo lze jinak předpokládat, že k němu v následujícím období dojde, upravíme zálohy tak, aby nejbližší vyúčtování skončilo mírným přeplatkem nebo v ideálním případě nulou. Snižování záloh v případě přeplatku necháváme na vás. Můžete tak učinit například v naší online samoobsluze.
Rozpis nových záloh a předepsané termíny splatnosti pro další období. I tady pro zjednodušení platby najdete QR kód.
V rekapitulace vyúčtování uvádíme všechny položky, které platíte právě za silovou část (tj. neregulovaná složka), distribuci (tj. regulovaná část) a daň, od kterých se nakonec odečítají přijaté zálohy a případné slevy.
Přehled plateb ukazuje orientační průměrnou cenu za jednotku ve vysokém a nízkém tarifu a měsíční poplatek za uvedené zúčtovací období.
Počáteční a koncové stavy na elektroměru. Jejich rozdílem je v posledním sloupci jednoduše vyčíslena konečná spotřeba za zúčtovací období ve vysokém a nízkém tarifu.
Jejich rozdílem je v posledním sloupci jednoduše vyčíslena konečná spotřeba za zúčtovací období ve vysokém a nízkém tarifu.
Neregulovaná část, která obsahuje platby dodavateli dle sjednaného ceníku.
Regulovaná část ceny elektřiny, kterou platíte distributorovi.
Součet zaúčtovaných uhrazených záloh v daném fakturačním období. Protože na vyúčtování vypočítáváme rozdíl mezi zálohami a cenou za reálnou spotřebu, jsou zaplacené zálohy vždy zápornou hodnotou.
Jednotlivé platby za dané časové období.
Historii spotřeby elektřiny uvádíme pouze v případě, že ji máme k dispozici.
Údaje o elektroměru, název produktu, distribuční sazba. Stavy elektroměru jsou vždy uvedeny dle dodaného odečtu od distributora nebo na základě vašich odečtů.
Státem regulovaná část ceny elektřiny ve nízkém tarifu.
Neregulovaná část – jednotlivá období propočítává místní distribuce dle vývoje spotřeby.
Státem regulovaná část ceny elektřiny ve vysokém tarifu.
Regulovaná část ceny elektřiny. Část, kterou všichni zákazníci podporují výrobu elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Stejně jako ostatní položky této části, i toto je určené státem a ani zákazník ani dodavatel tuto část nemůže ovlivnit.
Regulovaná část ceny elektřiny – částka, která jde provozovateli přenosové soustavy. Ten zajišťuje stabilitu přenosu elektřiny a udržování rovnováhy mezi nabídkou a poptávkou po elektřině.
Regulovaná část ceny elektřiny – poplatek Operátorovi trhu s elektřinou se odvíjí od množství dodané elektřiny.
Regulovaná část ceny elektřiny za rezervovaný příkon.
s výjimkou elektřiny osvobozené od daně
Období, za které Vám elektřinu účtujeme.
Zákaznické číslo je pro každého našeho zákazníka unikátní. Proto je jedním ze způsobů, jak si můžeme ověřit, že komunikujeme opravdu právě s vámi. Stejně tak každá smlouva nese své jedinečné označení.
Pokud máte trvalé a přechodné bydliště nebo se staráte o odběrné místo, kde sami nebydlíte, může se adresa tady lišit od té korespondenční.
Datum uskutečnění zdanitelného plnění označuje datum zjištění spotřeby, tedy dnem výpočtu odebraného množství a ceny elektřiny.
Výsledná částka za vyúčtované období. Uvádí, zda skončilo přeplatkem, nebo jako v tomto případě nedoplatkem. Zahrnuje všechny cenu za dodávky komodity i za distribuci, obsahuje již zaúčtované zálohy.
Pokud vaše vyúčtování skončilo nedoplatkem, můžete jej uhradit na uvedený bankovní účet. Pro rychlejší a bezstarostnou úhradu pomocí chytrého telefonu můžete využít QR kód.
Každé odběrné místo je označeno unikátním EAN kódem, který se liší od zákaznického čísla i od čísla smlouvy. EAN (European Article Number) slouží k identifikaci odběrného místa. Kombinace znaků tak zleva uvádí:
Částka se shoduje s výslednou částkou za vyúčtované období. Tady najdete porovnání toho, co jste zaplatili na zálohách a jaká je celková cena za spotřebovanou elektřinu. Rozdíl obou hodnot potom tvoří výsledný přeplatek nebo nedoplatek.
Celková cena se skládá z:
– ceny za silovou elektřinu (státem neregulovaná část), která je závislá na spotřebě a sjednaném ceníku,
– ceny za distribuci (státem regulovaná část), která je účtována dle Cenového rozhodnutí ERÚ a dodavatel ji nemůže ovlivnit,
– daně z elektřiny, která je stanovena zákonem.
Porovnání spotřeby za uplynulá období.
Úprava záloh na následující období. S každým vyúčtováním revidujeme nastavení vašich záloh pro další období. Vznikne-li výrazný nedoplatek, nebo lze jinak předpokládat, že k němu v následujícím období dojde, upravíme zálohy tak, aby nejbližší vyúčtování skončilo mírným přeplatkem nebo v ideálním případě nulou. Snižování záloh v případě přeplatku necháváme na vás. Můžete tak učinit například v naší online samoobsluze.
Rubriky mohou být na rozdíl od štítků hierarchicky strukturované. Můžete mít tedy například (hlavní) rubriku Filmy a v ní podřazené rubriky Akční, Komedie a Western, do kterých pak už jen přiřazujete konkrétní příspěvky. Můžete si ale vše uspořádat zcela podle sebe.Rubriky mohou být na rozdíl od štítků hierarchicky strukturované. Můžete mít tedy například (hlavní) rubriku Filmy a v ní podřazené rubriky Akční, Komedie a Western, do kterých pak už jen přiřazujete konkrétní příspěvky. Můžete si ale vše uspořádat zcela podle sebe.
Rubriky mohou být na rozdíl od štítků hierarchicky strukturované. Můžete mít tedy například (hlavní) rubriku Filmy a v ní podřazené rubriky Akční, Komedie a Western, do kterých pak už jen přiřazujete konkrétní příspěvky. Můžete si ale vše uspořádat zcela podle sebe.Rubriky mohou být na rozdíl od štítků hierarchicky strukturované. Můžete mít tedy například (hlavní) rubriku Filmy a v ní podřazené rubriky Akční, Komedie a Western, do kterých pak už jen přiřazujete konkrétní příspěvky. Můžete si ale vše uspořádat zcela podle sebe.
Rubriky mohou být na rozdíl od štítků hierarchicky strukturované. Můžete mít tedy například (hlavní) rubriku Filmy a v ní podřazené rubriky Akční, Komedie a Western, do kterých pak už jen přiřazujete konkrétní příspěvky. Můžete si ale vše uspořádat zcela podle sebe.
Chcete-li snížit platby za elektřinu v domácnosti, vyplatí se vždy prostudovat energetický štítek výrobku, který kupujete. Uvádění kategorie spotřeby není žádnou novinkou, první štítky vznikly už před 25 lety. Od března 2021 je však čeká změna, která vám přinese snazší orientaci, a tím i úsporu do budoucna.
Energetické štítky procházely po dobu své existence průběžnými aktualizacemi. K nejúspornější hodnotě „A“ postupně přibývaly různé počty znamének „+“, a tak spotřebitelé neměli jasno, které označení je aktuálně špičkou ve spotřebě energie. To se od března 2021 změní. Nové štítky budou používat jednoznačnou škálu od „A“ do „G“ bez dodatečných „+“ a klíčové parametry představí aktualizované ikony. Doplňující informace k výrobku pak budou dostupné prostřednictvím QR kódu, který povede na databázi produktů v EU (EPREL). Ta kromě spotřeby a informačního listu produktu zobrazí i řadu dalších údajů o jeho provozních vlastnostech.
Březnové zavedení nového energetického štítku se logicky týká spotřebičů, které se v domácnosti využívají soustavně nebo velmi často. Jasnější označení tak ponesou chladničky a mrazáky, pračky a kombinované pračky se sušičkami, myčky nádobí, televizory, monitory a elektronické displeje. Od 1. září 2021 se aktualizované štítky objeví na světelných zdrojích. U dalších skupin výrobků, jako jsou například bubnové sušičky, trouby, kotle a klimatizace, se stávající štítek nemění a k přechodu na nový dojde až v následujících letech. Co se týče malých spotřebičů (mikrovlnné trouby, toustovače apod.), ty zatím štítky nemají a aktuálně není v plánu je zavádět. Jejich podíl na spotřebě domácností je totiž minimální.
V prodejnách se nové štítky objeví v březnu 2021, a to jak v těch kamenných tak internetových. Požadavky na samotné vystavení energetických štítků se nemění, nadále musí být k dispozici stejným způsobem, na jaký jste zvyklí.
Další informace o energetickém štítkování najdete na stránkách www.label2020.cz.
Ano, i to se může stát. Obvykle za to mohou chybně zadané platební údaje.
Občas je to s tím vyúčtováním trochu složitější a vyznat se v jednotlivých částech faktury může být problém. Vysvětlíme vám, co znamenají jednotlivé položky, a poradíme vám, abyste se v tom neztratili.
Své mobilní telefonní číslo můžete kdykoli převést na manželku, syna nebo i cizí osobu. Jak na to?
Máte po svatbě a používáte nové příjmení? Změnili jste název či sídlo společnosti nebo máte novou adresu trvalého bydliště? Potom je potřeba tyto údaje upravit i na smlouvě. Žádný stres a složité papírování, u nás to jde jednoduše.
Reklamovat u nás můžete například fakturu kvůli chybnému odečtu měřidla. Všechny vaše požadavky vyřídíme co nejrychleji, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace, nestanoví-li právní předpis jinak.
Poruchy a výpadky plynu mohou mít více příčin. Ne vždy je ale důvod k panice.
K výpadku může v krajním případě dojít i kvůli nezaplacené faktuře. Zkontrolujte svoje poslední vyúčtování a případné upomínky. S naší samoobsluhou už to nemůže být jednodušší. Pokud si nejste jisti, zda k nám dorazily všechny vaše platby, přečtěte si článek Chci zjistit, jestli jste přijali moji platbu.
Máte vše zaplaceno? Pak bude možná chyba v distribuční soustavě. Nahlaste poruchu přímo vašemu distributorovi:
Poruchy a výpadky elektřiny mohou mít více příčin. Ne vždy je ale důvod k panice.
Ze všeho nejdříve zkontrolujte pojistky a hlavní jistič. Zda není ve vypnutém stavu/shozený.
K dočasnému odpojení odběrného místa může v krajním případě dojít i kvůli nezaplacené faktuře. Zkontrolujte svoje poslední vyúčtování a případné upomínky. K tomu můžete využít i naší samoobsluhu. Pokud si nejste jisti, zda k nám dorazily všechny vaše platby, přečtěte si článek Chci zjistit, jestli jste přijali moji platbu.
Máte vše zaplaceno? Pak bude možná chyba v distribuční soustavě. Nahlaste poruchu přímo vašemu distributorovi:
Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.